Artykuł w magazynie Krakowskich Szkół Artystycznych pt. „Druk 3D – przyszłością mody”.

W magazynie TUBA KSA ukazał się artykuł Katarzyna Majzel-Pośpiech dot. druku 3D. Artykuł składa się min. z wywiadu z Noa Raviv, projektantki, której praca dyplomowa stała się sławna na całym Świecie.

Fragment artykułu:

O druku 3D słyszymy coraz częściej, jego możliwości wykorzystywane są w różnych dziedzinach życia i w coraz bardziej zaskakujących projektach. Jednym z nich jest moda. Dla mnie dowodem na praktycznie nieograniczone możliwości jest praca dyplomowa izraelskiej projektantki Noa Raviv „Hard Copy”, w której Noa zastąpiła tradycyjną maszynę do szycia drukarką 3D, pokazując, że nowe technologie to nasz pomocnik w twórczym rozwoju.

Noa Raviv, izraelska projektantka, zwycięszczyni International Award For Stunning 3D Printed Fashion.

Dlaczego zdecydowałaś się na taki projekt? Co było przewodnim tematem kolekcji?

Klasycystyczne rzeźby i ich ewolucja były punktem startowym do stworzenia mojej kolekcji. Klasycystyczne rzeźby greckie kiedyś reprezentowały ideał piękna. Były kopiowane i reprodukowane wielokrotnie na przestrzeni wieków, aż stały się pustym powtórzeniem stylu i ekspresji. Żyjemy w kulturze, gdzie wszystko jest kopią, więc czym jest wartość oryginalnego obiektu? Celowo stworzyłam wadliwe obrazy cyfrowe przy użyciu oprogramowania 3D. Zniekształcone obiekty powstawały przy użyciu komend, których oprogramowanie nie mogło wykonać. Te obiekty nie mogły zostać wydrukowane czy stworzone w rzeczywistości. Istnieją tylko w przestrzeni wirtualnej. Starcie pomiędzy rzeczywistością i wirtualnością, pomiędzy 2D i 3D, zainspirowało mnie do stworzenia tej kolekcji. Większość materiałów została stworzona przeze mnie. Dodatkowo współpracowałam z Stratasys, jednym z największych producentów drukarek 3D na świecie. Pracownicy firmy wykonali drukowane części 3D do tej kolekcji.

cd w artykule.

media-tuba